TOTAL webbhantering

Googles John Mueller ber om tips för att anställa SEO-konsulter

Innehållsförteckning

Googles John Mueller söker råd om att anlita SEO-konsulter; experter betonar vikten av erfarenhet, personlig anpassning och etiska metoder.

Googles sökmotorsexpert John Mueller har vänt sig till Twitter för att få råd om vad man ska tänka på när man anlitar en SEO-konsult.

Han ställde frågan på uppdrag av någon som driver en djurpark, vilket signalerar behovet av lokala SEO-konsulter för en ökad närvaro på nätet.

”Har någon rekommendationer gällande personer/företag & tips på saker att se upp för när man väljer en SEO-konsult?”

Mueller frågade i sin tweet hur man kan skilja på seriösa och mindre seriösa aktörer.

Här är en överblick över konversationen som följde, inklusive en rad insikter om vad man bör ha i åtanke när man anställer en SEO-expert.

Kostnadsaspekter vid SEO-konsultering

Ett av svaren på Muellers tweet betonade vikten av kostnadsskillnader inom SEO-konsultering.

Kris Roadruck understryker att de flesta lokala SEO-tjänster som har låga kostnader, under 10 000 kronor per månad, ofta är företag av dålig kvalitet som erbjuder minimal service.

Enligt honom följer dessa tjänster en standardiserad modell, och han varnar för att företag kan förvänta sig en låg kvalitetsnivå om de inte utökar sin budget.

Roadruck konstaterar:

”Detta är tyvärr en fråga om budget. Det är nästan bara opålitliga företag som erbjuder lokal SEO till lågt pris (mindre än 10 000 kr/månad). De har underbetalda anställda och följer en standardiserad modell. Tyvärr har de flesta lokala företag inte råd med en högre prisklass, såvida de inte är advokater, tandläkare eller driver någon annan servicebaserad verksamhet med högt värde.”

”Detta är en smärtsam sanning”, kommenterade en användare på hans tweet.

Leta efter erfarna SEO-byråer

Isaline Muelhauser uttryckte i en kommentar på Muellers tweet att en lokal byrå kan vara en användbar resurs.

Hon lyfter fram fördelarna med att arbeta med en byrå som är verksam inom samma område som företaget som är i behov av lokala SEO-tjänster:

”Välj någon som har erfarenhet inom lokal SEO och förstår den regionala marknaden. Exempelvis hanterar vi flerspråkighet och låg månatlig sökvolym för lokal SEO. Djurparksägaren borde bli bemött med en individuell förståelse för sitt företag, inte bara bli föreslagen en generell lösning.”

Insikter från diskussionen på Twitter

Twitter-tråden gav upphov till en mängd olika svar. Dessa viktiga ämnen lämnades dock outforskade:

  • Specifika kriterier eller varningstecken att se upp med vid granskning av potentiella SEO-konsulter.
  • Konkreta exempel eller fallstudier som visar på framgångsrika SEO-strategier (bonuspoäng för verksamheter som djurparker).

För att fylla i dessa informationsluckor, låt oss titta på en framgångsrik SEO-strategi för ett lokalt företag som arbetar med djur.

Riktlinjer & varningstecken vid SEO-konsultering

I den komplexa SEO-världen är det av största vikt att skilja mellan seriösa och mindre seriösa konsulter.

  • Kundanpassad strategi: En seriös SEO-konsult tar sig tiden att förstå ditt företag och utformar en skräddarsydd SEO-strategi.
  • Transparens: Hederliga SEO-konsulter är öppna om sina metoder och strategier.
  • Meriter: Leta efter konsulter med goda referenser och framgångsrika arbetsresultat.
  • Kontinuerlig utveckling: SEO är ett område i konstant förändring. Seriösa konsulter håller sig uppdaterade.
  • Etiska metoder: Undvik konsulter som använder sig av oetiska ”Black Hat SEO”-metoder.

Sammanfattning

Twitter-diskussionen som initierades av Googles John Mueller gav värdefulla insikter om vad man ska tänka på när man väljer en SEO-expert.

Genom att följa dessa riktlinjer kan du fatta ett informerat beslut när du anställer en SEO-konsult som hjälper ditt företag att blomstra i den digitala miljön.

Få gratis prisförslag

error:
TOTAL
Sök